Technisch Support Engineer

Ben jij een (ervaren) Technical Support Engineer of gewoon erg tech-savvy in het eigen maken van nieuwe, onbekende applicaties? Dan ben je bij Speer IT misschien wel aan het juiste adres! Voor deze functie hoef je niet over alle technische kennis te beschikken, maar je maakt ons erg blij als je je comfortabel voelt bij het oplossen van technische problemen en in staat bent om klanten op een geduldige en begrijpelijke manier te helpen.

Jouw rol

We zijn momenteel op zoek naar versterking op onze Service Desk afdeling. Hier ben je het eerste aanspreekpunt voor al onze B2B klanten. Als Technical Support Engineer behandel je op basis van jouw kennis en kunde eerste- en/of tweedelijns vragen met betrekking tot onze applicaties, waaronder Cocon en CoconTheWeb. Ook kom je in aanraking met Azure, AWS, Oracle en webservices.

Onze applicaties worden gebruikt door grote toonaangevende telecombedrijven in Europa om al hun glasvezelinfrastructuren te registreren. Omdat onze software volledig gebouwd is door onze eigen ontwikkelaars en volledig in eigen beheer is, hebben bijna alle vragen binnen Service Desk puur betrekking op de applicaties die wij bouwen. Geen zorgen! Gelukkig hebben we trainers en collega's in huis die je de weg wijzen en alle benodigde kennis graag met je delen!

Wat ga je doen?

  • Contact met klanten die technische of functionele vragen hebben en hen op een geduldige en begripvolle manier helpen.
  • Los eerste- en tweedelijns problemen op binnen je vakgebied.
  • Tijdige detectie van technische problemen en risico's en, indien mogelijk, onmiddellijke oplossing ervan.
  • Meedenken over mogelijke verbeteringen op het gebied van klantcontact en processen.
  • Problemen registreren en indien nodig rapporteren aan de juiste belanghebbenden.
  • Het adequaat en tijdig oplossen en inzetten van een verscheidenheid aan tweede- en derdelijns problemen.
  • Voortdurend werken aan je eigen ontwikkeling!

 

Dit moet je meenemen

  • MBO/HBO werk- en denkniveau.
  • (Basis)kennis van SQL, Microsoft 365, Remote Desktop en JIRA.
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen.
  • Je bent nauwkeurig, resultaatgericht, zelfstandig en kunt objectieve prioriteiten stellen.
  • Je kunt verantwoordelijkheid nemen, samenwerken en hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je spreekt vloeiend Engels en Nederlands.
  • Spreek je Duits of Frans? Dat is een voordeel.

 

Deze baan biedt meer dan alleen een uitdaging

Persoonlijke groei stimuleren

Bij Speer IT heb je de controle over je carrière. We moedigen persoonlijke ontwikkeling aan door je te voorzien van tools voor carrièregroei, interne mobiliteit, kennisdeling en leermogelijkheden.

Tijd voor rust en ontspanning

We weten dat mensen die hard werken ook tijd nodig hebben om nieuwe energie op te doen. Onze arbeidsvoorwaarden omvatten 28 vakantiedagen (op basis van een fulltime dienstverband).

Eens in de 4 weken komt onze stoelmasseur naar kantoor. 

We organiseren het hele jaar door ook leuke uitjes, BBQ's en borrels.

Onze arbeidsvoorwaarden

  • Werken bij Speer IT biedt een competitief salaris afgestemd op je ervaring
  • Een goede pensioenregeling
  • Vergoeding voor openbaar vervoer of woon-werkverkeer
  • Een hybride, innovatieve en informele werkomgeving
  • De functie is voor 40 uur, maar 32 of 36 uur is bespreekbaar.
  • Lunches van de zaak

Nog vragen?

Denk je dat je hebt wat nodig is en wil je meer weten over deze functie, ons team en de Speer IT organisatie, stuur dan je CV + motivatie naar jobs@speerit.nl of neem gerust contact met ons op via 035-6237936